Протидія корупції

Щодо територіальних громад

Оскарження дій державного виконавця в судовому порядку 

Про запобігання корупції

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю

 Про затвердження медтодичних рекомендацій  щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами


До уваги юридичних осіб публічного права!

Статтею 3 Закону України «Про запобігання корупції» визначений перелік суб’єктів декларування.
Так, зокрема, відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини 1 статті 3 зазначеного Закону України до суб’єктів декларування віднесені посадові особи юридичних осіб публічного права.
Під «посадовими особами юридичних осіб публічного права» (відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов’язків) відповідного працівника.
Так, адміністративно-господарські функції (обов’язки) - це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.
Організаційно-розпорядчі функції (обов'язки) - це обов'язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або
організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).
Слід зазначити, що працівники підприємств, установ, організацій, які виконують професійні, виробничі (водій, швачка тощо) або технічні (друкарка, охоронник, оператор котельні тощо) функції, визнаються посадовими особами лише за умови, що разом із цими функціями, вони виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські
обов’язки.
Працівники патронатних служб, інші працівники державних органів, які виконують функції з обслуговування, можуть відноситися до посадових та службових осіб відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 Закону за умови відповідності зазначеним вище характеристикам.
При цьому, у цілях визначення суб’єктів декларування, згідно із Законом, слід застосовувати вужче тлумачення і вважати службовими, посадовими особами – суб’єктами декларування лише тих працівників, на яких покладено відповідні обов’язки на постійній основі. Наприклад, наявність у посадовій інструкції працівника (спеціаліста, головного спеціаліста тощо) положення про те, що він може виконувати певні додаткові
організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські обов'язки на час відсутності керівника структурного підрозділу не є достатнім для того, щоб вважати такого працівника посадовою чи службовою особою, яка є суб’єктом декларування відповідно до Закону. Цей висновок не змінюється навіть в разі фактичного виконання таких обов'язків упродовж звітного періоду. Тобто в разі тимчасового виконання працівником організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків на час відсутності керівника підрозділу у звітному періоді у нього не виникає обов'язок подати
декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за цей період. На підставі зазначеного, враховуючи роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції та рекомендації Донецької облдержадміністрації рекомендуємо керівникам та уповноваженим особам з питань запобігання та виявлення корупції юридичних осіб публічного права (підприємства, установи, заклади, організації комунальної форми власності), що розташовані у м. Костянтинівці, переглянути посадові інструкції своїх працівників з метою додаткового визначення осіб, які є суб’єктами декларування, а у випадку виявлення таких працівників - здійснити заходи щодо сприяння оформленню даними особами особистих ключів електронного цифрового підпису для забезпечення можливості своєчасного подання ними електронних декларацій.

Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

 

ЗВІТ про виконання заходів щодо запобігання і протидії корупції відповідно до Антикорупційної стратегії

 

Рекомендації до чергового етапу електронного декларування

Шановні суб’єкти декларування!

З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018, просимо Вас виконати такі дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.
У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».
На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі, повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.
Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.
Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».
Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.
Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.
Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.
У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., при цьому:
- направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
- у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
- у листі необхідно зазначити Ваше П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.


Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

Барабаш Т.Ю.,
(06272) 4 13 11

 

 

Щодо подання Е-декларацій народними засідателями та присяжними

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) від 14.10.2014 року №1700-УІІ особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Згідно підпункту ґ пункту 1 частини 1 статті 3 Закону до суб'єктів декларування та відповідальності за корупційні правопорушення відносяться присяжні (під час виконання ними обов’язків у суді).
З 30.09.2016 з Конституції України та Закону України «Про судоустрій і статус суддів» зникла норма про інститут народних засідателів.
Проте частиною 2 статті 45 Закону передбачено, що особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
З урахуванням зазначеного, народні засідателі також зобов’язані подати електронну декларацію.
У зв'язку з наведеним, нагадуємо про необхідність подання з 01 січня 2018 року до 1 квітня 2018 року народними засідателями та присяжними електронної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік.
Також звертаємо увагу на те, що порушення вимог фінансового контролю, умисне недекларування або декларування недостовірної інформації є корупційними правопорушеннями, за які передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність. Наслідки порушення вимог фінансового контролю визначені у статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а декларування недостовірної інформації або умисне неподання декларації суб'єктом декларування - у статті 366-1 Кримінального кодексу України.


Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

ДО УВАГИ ПРАЦІВНИКІВ ВІДДІЛІВ, УПРАВЛІНЬ, СЛУЖБ МІСЬКОЇ РАДИ!

Відповідно до частини 4 статті 53 Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство, а також інші державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування забезпечують умови для повідомлень їх працівниками про порушення вимог цього Закону іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку.
На підставі вищезазначеного працівники відділів, управлінь, служб Костянтинівської міської ради в разі наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, мають можливість повідомити про порушення вимог зазначеного Закону України наступним чином:

• у телефонному режимі, зателефонувавши до відділу з юридичної, кадрової роботи, запобігання та протидії корупції за наступними номерами телефону: (06272) 4 32 26, (06272) 4 13 11.

• засобами електронного зв’язку, надіславши відповідне повідомлення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Звертаємо Вашу увагу на те, що інформація в такому повідомленні має бути підкріплена доказами, стосуватися конкретної особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також щодо прирівняних до них осіб згідно із Законом «Про запобігання корупції», та містити фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Водночас нагадуємо, що повідомлення завідомо неправдивих відомостей тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.

Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

 

«ДО УВАГИ СУБЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ!

На сьогодні за допомогою ЕЦП (електронного ключа) кожен суб’єкт декларування має можливість зареєструватися на веб-порталі Пенсійного фонду України та дистанційно скористатися наступними видами послуг:

- отримування інформацію, накопичену в базах даних персоніфікованого обліку для заповнення Е-декларації;
- здійснення контролю за даними, що вносяться до системи персоніфікованого обліку та впливають на пенсійні права (для працюючих);
- отримання відомостей з власної пенсійної справи (для пенсіонерів) щодо суми призначеної пенсії;
- подання заяви-запиту на попереднє замовлення паперових документів;
- подання до органів Пенсійного фонду заяв на призначення пенсії, про перерахунок пенсії у зв’язку з набутим страховим стажем;
- записатися на прийом до органів Пенсійного фонду.
Для реєстрації в персональному кабінеті веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України необхідно перейти за посиланням http://portal.pfu.gov.ua, обрати пункт головного меню «Вхід», закладку «За ЕЦП», обрати АЦСК та ключ, який знаходиться на носії, ввести пароль і скористатися будь-якою із запропонованих електронних послуг веб-порталу».


Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

 

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ

З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ

У ВІДДІЛАХ, УПРАВЛІННЯХ, СЛУЖБАХ

КОСТЯНТИНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

  ПІБ відповідальної особи Посада Поштова адреса для листування, контактна електронна адреса, телефон
1. Барабаш Тетяна Юріївна головний спеціаліст відділу з юридичної, кадрової роботи, запобігання та протидії корупції міської ради

85114, Донецька область,

м. Костянтинівка,                      вул. Правобережна, буд. 260,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

(06272) 4 13 11

2. Криворучко Павло Михайлович головний спеціаліст бюджетного відділу міського фінансового управління

85114, Донецька область,

м. Костянтинівка,                       вул. Правобережна, буд. 260,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

(06272) 4 20 59

3. Мінаєва Лариса Миколаївна заступник начальника управління освіти міської ради м. Костянтинівки

85102, Донецька область,     м. Костянтинівка,                      пр. Ломоносова, буд. 150,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

(06272) 2 70 38

4. Хоменко Ольга Олегівна начальник Костянтинівського міського відділу культури

85110, Донецька область,               м. Костянтинівка,                       пл. Перемоги, буд. 6,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

(06272) 2 71 12

5. Абасова Євгенія Вікторівна головний спеціаліст управління соціального захисту населення міської ради

85113, Донецька область,         м. Костянтинівка,                       вул. Громова, буд. 14, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

(06272) 6 23 30

 

 

ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ!

З 01.01.2017 до 01.04.2017 триває процедура подачі особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та іншими прирівняними до них особами Е-декларацій.
Відповідно до статей 3, 45 Закону України «Про запобігання корупції» особами, що зобов’язані подавати Е-декларації, є наступні:
1. особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови, посадові особи місцевого самоврядування;
2. особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема посадові особи юридичних осіб публічного права.
При цьому відповідно до статті 81 Цивільного кодексу України під юридичними особами публічного права слід розуміти юридичних осіб, що створюються розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.
Посадовими особами юридичних осіб публічного права є працівники юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.
При цьому під адміністративно-господарськими функціями (обов’язками) слід розуміти обов’язки з управління або розпорядження державним чи комунальним майном (начальники планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб; завідуючі складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступники; керівники відділів підприємств, відомчі ревізори та контролери).
Організаційно-розпорядчими функціями (обов’язками) є обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості. трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності (керівники комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники; керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири).
Законом України «Про Вищу раду правосуддя» від 21.12.2016 № 1798-VIII до статтю 45 Закону України «Про запобігання корупції» доповнено новою частиною 5, відповідно до якої дія розділу VII цього Закону (зокрема, щодо обов’язку подання Е-декларацій) не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, охорони здоров’я (крім керівників закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня), освіти (крім керівників вищих навчальних закладів та їх заступників), науки (крім президентів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, перших віце-президентів, віце-президентів та головних учених секретарів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, інших членів Президії Національної академії наук України та президій національних галузевих академій наук, обраних загальними зборами Національної академії наук України та національних галузевих академій наук відповідно, керівників науково-дослідних інститутів та інших наукових установ), культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.
На своєму офіційному веб-сайті Національним агентством з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) опубліковані найпоширеніші питання технічного характеру, які виникають у суб’єктів декларування при користуванні ЄДР декларацій, зі змістом яких можна ознайомитись за посиланням: https://nazk.gov.ua/news/do-uvagy-subyektiv-deklaruvannya-0;
Крім того, НАЗК також розроблені навчальні відео із реєстрації у системі "Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (https://www.youtube.com/watch?v=-P0IPwcaiME) та із зміни електронного цифрового підпису у системі "Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (https://www.youtube.com/watch?v=p-lsOWAeXXg).
Також при заповненні Е-декларацій радимо користуватися навчальними відеоматеріалами, розробленими НАЗК та розміщеними за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=C_8OWodSAcs&list=PLQCyS3bbFoFfo4_bQInHbquLOCNVAtS6x, де відображені особливості заповнення кожного розділу Е-декларації.
Крім зазначеного, рекомендуємо суб’єктам декларування при заповненні розділів Е-декларації ознайомитися зі змістом Методичних рекомендацій щодо заходів фінансового контролю, затверджених рішенням НАЗК від 11.08.2016 № 3 (зі змінами). Даний документ розміщено за посиланням ftp://91.142.175.4/nazk_files/zvity/24.10/РОЗЯСНЕННЯ%2007.10.16.pdf .

Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

 

ДО ВІДОМА ОСІБ, ВІДПОВІДАЛЬНИХ ЗА ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ЦИФРОВОГО ПІДПИСУ У ВІДДІЛАХ, УПРАВЛІННЯХ, СЛУЖБАХ МІСЬКОЇ РАДИ

Згідно з пунктом 3 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3 суб’єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП).
Надання послуг ЕЦП забезпечується в т.ч. пунктами реєстрації Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі – АЦСК).
Таким чином, для подання до 01.04.2017 декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ ЕЦП, отриманий ним для виконання своїх службових обов’язків.
З урахуванням вищевикладеного, для забезпечення можливості та своєчасності подання декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, інформуємо Вас про необхідність підготовки та подачі до пункту реєстрації АЦСК необхідних документів для отримання послуг ЕЦП.
Так, зокрема, Вам слід дотриматися наступної послідовності дій:
1. Перейти за посиланням http://www.acskidd.gov.ua на офіційний веб-сайт АЦСК.
2. Обрати розділ «Реєстрація користувачів», ознайомитись з відповідною інформацією, розміщеною у даному розділі.
3. Обрати у розділі «Реєстрація користувачів» категорію «Підготовка документів та реєстрація. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації державної форми власності», перейти до даної категорії.
4. Ознайомитись з інформацією у даній категорії.
5. Ознайомитися з відеоінформацією за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=3cIcM59rLMs, сгенерувати ключі на з’ємний носій (флешка або диск).
6. Копіювати з локального диску С персонального комп’ютера на флешку/диск папку «My Certificates».
7.Завантажити комплект документів, необхідних для подання до АЦСК, заповнити їх відповідно до зразку заповнення.
8. Зібрати повний пакет документів, перелік яких зазначений в категорії «Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації державної форми власності».
9. Подати даний пакет документів (+ флешку/диск з розміщеними на них файлами), до пункту реєстрації АЦСК, розміщеного за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, б. Машинобудвників, буд.22, зал № 3.
За довідковою інформацією Ви можете звертатися за тел.: (тел.: (06264) 74387).

Начальник відділу з юридичної, кадрової роботи,
запобігання та протидії корупції А.В.Боєва

Барабаш Т.Ю.,
(06272) 4 13 11

14.07.2016 Національним агентством з питань запобігання корупції прийнято рішення № 2 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб».
Закон України «Про запобігання корупції» містить визначення понять «реальний конфлікт інтересів» та «потенційний конфлікт інтересів». Під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Потенційним же конфліктом інтересів слід вважати наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Різниця між зазначеними поняттями полягає в тому, що у випадку потенційного конфлікту приватний інтерес може вплинути на об'єктивність прийняття службовцем рішення чи вчинення діянь лише в майбутньому при настанні певних обставин.
З метою запобігання прийняття/імовірності прийняття рішень особами, уповноваженими на виконання функцій місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб в умовах конфлікту інтересів, важливо вчасно самостійно виявити наявність подібного конфлікту. Одним з ефективних інструментів для цього експрес-аналізу є проведення посадовою особою самотестування.
ТЕСТ № 1 на наявність реального конфлікту інтересів
o Питання 1: Якими службовими, представницькими повноваженнями наділена службова особа?
● Відповідь 1: У відповіді службова особа вказує перелік своїх повноважень. (Для з'ясування див.: посадову інструкцію, трудовий договір,закон тощо).
o Питання 2: Які саме службові, представницькі повноваження будуть реалізовуватись при виконанні конкретного доручення, надання відповіді на запит, здійснення контрольного заходу тощо?
● Відповідь 2: У відповіді службова особа обирає конкретні повноваження із переліку у відповіді на питання 1, які будуть реалізовуватись при виконанні доручення.
o Питання 3: Чи наявні приватні інтереси та чи впливають вони на об'єктивність прийняття рішення чи вчинення діяння?
● Відповідь 3: У відповіді службова особа вказує:
- приватні інтереси, що існують на цей час (визначає їх характер, встановлює які саме відносини їх зумовлюють);
- аргументи щодо очевидності впливу приватного інтересу (можливість отримати вигоду матеріального, нематеріального характеру);
- наслідки, до яких може призводити вплив приватних інтересів.
Висновок: У випадку очевидності впливу, службова особа має реальний конфлікт інтересів.
ТЕСТ № 2 на наявність потенційного конфлікту інтересів
o Питання 1: Якими службовими, представницькими повноваженнями наділена службова особа?
● Відповідь 1: У відповіді службова особа вказує перелік своїх повноважень. (Для з'ясування див.: посадову інструкцію, трудовий договір, закон тощо).
o Питання 2: Які конкретно службові, представницькі повноваження будуть реалізовуватись при виконанні конкретного доручення, надання відповіді на запит, здійснення контрольного заходу тощо?
● Відповідь 2: У відповіді службова особа обирає із переліку у відповіді на питання 1 конкретні повноваження, які будуть реалізовуватись при виконанні доручення.
o Питання 3: Чи наявні приватні інтереси та при настанні яких обставин вони впливатимуть на об'єктивність чи неупередженість прийняття рішення чи вчинення діяння у майбутньому?
● Відповідь 3: У відповіді службова особа вказує:
- приватні інтереси, що існують на цей час (визначає їх характер, встановлює, які саме відносини їх зумовлюють);
- при настанні яких саме обставин (настання обставин має бути обґрунтовано ймовірним) конфлікт може перетворитись на реальний;
- аргументи щодо очевидності впливу приватного інтересу (можливість отримати вигоду матеріального, нематеріального характеру);
- наслідки, до яких може призвести вплив приватних інтересів.
Висновок: У випадку встановлення обґрунтованої ймовірності настання обставин та очевидності впливу після їх настання, службова особа має потенційний конфлікт інтересів.
Більш детально з особливостями поведінки посадової особи при вирішенні конфлікту інтересів під час здійснення службової діяльності можна ознайомитися на офіційному веб-сайті НАЗК в розділі «Конфлікт інтересів. Методичні роз’яснення».


Начальник відділу з юридичної,
кадрової роботи, протидії та
запобігання корупції А.В.Боєва

 

15.03.2016 Верховною Радою України за № 1022-VIII прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у 2016 році».
Вказаним Законом України передбачені наступні нововведення:

- У 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, займають згідно зі статтею 50 Закону України «Про запобігання корупції» відповідальне та особливо відповідальне становище, зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи;
- Декларуванню підлягає цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 мінімальних заробітних плат; у випадку ж якщо таке майно (крім транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів) на момент подання декларації за новою формою відповідно до ст.45 Закону України «Про запобігання корупції» набуте до вступу/призначення особи на відповідну посаду, дані про вартість такого майна не зазначаються.
- Після заповнення декларації декларант має право протягом 7 днів після її подачі подати виправлену декларацію;
- Національне агентство з питань запобігання корупції перевіряє відомості, зазначені в декларації на підставі в т.ч. інформації про можливість недостовірного декларування, отриманої від фізичних/юридичних осіб, від ЗМІ та інших джерел.
- Вид відповідальності за завідомо недостовірне декларування залежатиме від розміру суми, на яку задекларовані відомості відрізнятимуться від достовірних. Так, якщо така сума складатиме від 100 до 250 мінімальних заробітних плат, особа-декларант може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ч.4 ст.172-6 КУпАП у вигляді штрафу від 17000 до 42500 грн. Якщо ж сума виявленої різниці становитиме більше, ніж 250 мінімальних заробітних плат, особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за ст.366-1 КК України у вигляді штрафу від 42500 до 51000 грн., або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, або позбавлення волі на строк до 2 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

«Внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи» :

Термін "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" розуміється у значенні, що вживається вЗаконі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) - фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов’язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі.
При цьомукінцевимбенефіціарнимвласником (контролером) не може бути особа, яка маєформальне право на 25 чибільшевідсотківстатутногокапіталуабо прав голосу в юридичнійособі, але є агентом, номінальнимутримувачем (номінальнимвласником) або є тількипосередникомщодо такого права;
19.05.2015 у Верховній Раді України зареєстровано законопроект №2896 яким передбачено продовження строків подачі форми №4 на 4 місяці юридичними особами, які були зареєстровані до 25 листопада 2014 року, відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), що, на думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, має забезпечити можливість виконання вимог відповідних закону всіма зареєстрованими юридичними особами. Також звільняються від обов’язку подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) релігійні організації, державні та комунальні підприємства, юридичні особи, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (членами).

 

Новації Закону України “Про запобігання корупції”

14 жовтня 2014 року Верховною Радою України прийнятоЗакон України «Про запобіганнякорупції», який введений з 26 квітня 2015 року. Даним нормативно-правовим актом запропоновано ряд суттєвих організаційних та функціональних змін у сфері запобігання та протидії корупції, спрямованих на підвищення ефективності механізму боротьби з проявами корупційних правопорушень.
Статею 23 Закону України «Про запобігання корупції» передбачені обмеження щодо одержання подарунків особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб: у зв'язку із здійсненням такими особами діяльності, пов'язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.
Виключенням є подарунки, яківідповідаютьзагальновизнанимуявленням про гостинність, крім вищезгаданих випадків, якщовартість їх не перевищує одну мінімальнузаробітну плату, встановлену на день прийняттяподарунка, одноразово, а сукупнавартість таких подарунків, отриманих з одного джерелапротягом року, не перевищуєдвохпрожитковихмінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня поточного року. Обмеження щодо вартостіподарунків не поширюється на подарунки, які: даруютьсяблизькими особами; одержуються як загальнодоступнізнижки на товари, послуги, загальнодоступнівиграші, призи, премії, бонуси.
Ще однією новелою є Розділ VI «Правила етичної поведінки», яким передбачені загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
Передбачені зміни і розділом VII « Фінансовий контроль», відповідно до якого державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію за минулий рік за визначеноюформою. Поданідеклараціївключаються до Єдиного державного реєструдеклараційосіб, уповноважених на виконанняфункційдержавиабомісцевогосамоврядування. На офіційному веб-сайті буде забезпечений відкритийцілодобовий доступ до цього реєстру. Він надаватиметься шляхом можливості перегляду, копіювання та роздруковування інформації, а також у вигляді набору даних (електронного документа), організованого у форматі, що дозволяє його автоматизоване оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання. Відомості щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта громадянина України, місця проживання, дати народження фізичних осіб, щодо яких зазначається інформація в декларації, місцезнаходження об'єктів, які наводяться в декларації, є інформацією з обмеженим доступом та не будуть відображатися у відкритому доступі. Інформація про особу в Єдиному державному реєстрі декларацій зберігатиметься упродовж всього часу виконання цією особою функцій держави або місцевого самоврядування, а також упродовж п'яти років після припинення виконання нею зазначених функцій. Остання декларація буде зберігатися безстроково.
Згідно ст. 48 Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство з питань запобігання корупції буде проводити такі види контролю щодо декларацій, поданих суб'єктами декларування: щодо своєчасності подання; щодо правильності та повноти заповнення; щодо логічного та арифметичногоконтролю.
Національне агентство здійснює вибірковий моніторинг способу життя суб'єктів декларування з метою встановлення відповідності їх рівня життя наявним у них та членів їх сім'ї майну і одержаним ними доходам згідно з декларацією особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Моніторинг здійснюється на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, а також із засобів масової інформації та інших відкритих джерел інформації, яка містить відомості про невідповідність рівня життя суб'єктів декларування задекларованим ними майну і доходам. Встановленняневідповідності є підставою для здійсненняповноїперевіркийогодекларації. У разівстановленняневідповідностірівняжиттяНаціональним агентством надаєтьсяможливістьсуб'єктудекларуванняпротягом десяти робочихднівнадатиписьмовепояснення за таким фактом.
Звертаємо особливу увагу субєктів декларування на питання щодо підвищення ступеня відповідальності за декларування недостовірної інформації у деклараціях про майно, доходи, витрати, зобовязання фінансового характеру. Якщо раніше положеннями статті 172-6 КпАП України було передбачено адміністративну відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей в декларації, то із введенням в дію нового Закону України «Про запобігання корупції» внесено зміни до Кримінального кодексу України, який доповнено статтею 366-1,відповідно до якої подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації карається позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

В.о. начальника відділу з юридичної,
кадрової роботи, запобігання і протидії корупції С.Н.Ісмаілов

 

ЗАКОН УКРАЇНИ Про засади запобігання і протидії корупції

Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII.

ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення

П О С Т А Н О В А
від 28 листопада 2011 р. N 1240
 Про затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки

Рішення виконкому міської ради від 15.02.2012 № 85 "Про затвердження завдань і заходів щодо запобігання і протидії корупції в виконавчих органах місцевого самоврядування м.Костянтинівка на 2012-2015 роки"

ПАМ’ЯТКА щодо шляхів врегулювання конфлікту інтересів

 

 

 

Екскурс останніх змін законодавства щодо запобігання та протидії корупції

Верховною Радою України 13 травня 2014 року прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв'язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України". Зазначеним Законом передбачено виконання рекомендацій експертів Європейської Комісії щодо удосконалення положень антикорупційного законодавства, наданих в рамках переговорів щодо лібералізації ЄС візового режиму для України та внесено зміни до низки законодавчих актів України – Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Цивільно-процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України", Закону України "Про банки і банківську діяльність" та Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції". Зокрема:
• посилено санкції за кримінальні корупційні правопорушення – встановлено більш жорсткі види покарання за відповідні правопорушення як щодо фізичних, так і щодо юридичних осіб;
• передбачено зовнішній контроль щодо декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі – декларація) – покладено повноваження щодо здійснення перевірок достовірності зазначених у деклараціях відомостей на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (ця норма набирає чинності з 01.01.2015);
• закріплено право органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, одержувати у банків інформацію щодо вказаних у декларації відомостей при проведенні їх перевірки (нагадаю, що з цього року у декларації особа, яка її заповнює, зазначає назву банку, в якому обслуговується);
• запроваджено адміністративну відповідальність за подання у деклараціях недостовірних відомостей;
• закріплено можливості повідомляти про корупційні правопорушення анонімно, а також порядку розгляду таких повідомлень;
• покладено обов’язок доказування правомірності прийнятих рішень чи вчинених дій у справах про звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, застосування заходів впливу до працівника з боку керівника або роботодавця заходів впливу (переведення, атестація, зміна умов праці тощо) у зв’язку з повідомленням таким працівником про корупційні правопорушення на відповідача - роботодавця.

З метою реалізації нової норми щодо контролю декларацій Мінюстом та Мінфіном розроблено та прийнято наказ від 20.05.2014 № 586/784/5, за яким визначено порядок здійснення логічного та арифметичного контролю декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Нагадаємо, що норма щодо контролю декларацій набирає чинності з 01 січня 2015 року.

Одночасно зазначаємо, що декларації подають не тільки державні службовці, а й посадові особи органів місцевого самоврядування та юридичних осіб публічного права. Деякі роз’яснення – чи є особа посадовою, поняття «юридична особа публічного права», було надано Міністерством юстиції України у листі від 11.03.2014 № 1050-0-4-14-1111, з текстом якого можна ознайомитись на сайті Верховної Ради України в рубриці «Законодавство України».


Відділ з юридичної, кадрової роботи,
запобігання та протидії корупції

 

 

 

© 2016 Костянтинівська міська рада.
Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт.
logo gray small
logo footer
85114, м.Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, 260
Тел./факс приймальні: +38 062 724-36-10
Для відправлення запиту на отримання публічної інформації:
тел./факс: +38 062 724-03-93 E-mail: publ@konstrada.gov.ua  
Для офіційної кореспонденції:
E-mail: kon.v@dn.gov.ua