• Головна
  • Соціальне забезпечення населення
  • Фонд соціального страхування України

Фонд соціального страхування України

У Донецькій області відбулися регіональні змагання VI Всеукраїнської спартакіади серед осіб з інвалідністю "Сила духу"

Команда м. Костянтинівки

13 червня 2018 року на базі комунальної установи спортивно-оздоровчого профілю «Стадіон «Металург» в м. Бахмуті відбулися регіональні змагання шостої Всеукраїнської спартакіади «Сила духу» в Донецькій області в яких взяла участь команда м. Костянтинівки та Костянтинівського району у складі:
1. Пандік Євген Валентинович – капітан команди;
2. Махноносов Олександр Іванович;
3. Кожина Олена Леонідівна;
4. Паршина Олена Валентинівна;
5. Голубова Олена Яківна;
6. Пономаренко Тетяна Петрівна.
Супроводжували команду працівники Костянтинівського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області під керівництвом начальника відділення Брайковської Т.Г.
Започаткована у 2013 році традиція щорічного проведення Всеукраїнської спартакіади «Сила духу» стала вагомою складовою реабілітації потерпілих на виробництві, яка спонукає людину почуватися здоровою, фізично розвинутою та соціально адаптованою у суспільстві
У змаганнях взяли участь 185 осіб з різних міст та районів Донецької області, у тому числі учасники змагань та призери Всеукраїнської спартакіади попередніх років. Щороку зростає кількість учасників змагань, у порівнянні з 2013 роком вона збільшилася більш ніж удвічі.
У нелегкі часи, які переживає наш рідний край, проведення свята спорту сприяє згуртованості мешканців Донбасу. Кожен п’ятий учасник змагань є тимчасово переміщеною особою.
Виявом належної державної уваги до цього заходу та визнання його важливого статуту є присутність на регіональних змаганнях почесних гостей спартакіади: радник голови Донецької обласної державної адміністрації Лук`янчук Тамара Олексіївна, директор департаменту сім`ї, молоді та спорту Донецької облдержадміністрації, перший заступник голови відділення Національного олімпійського комітету в Донецькій області Мицик Володимир Петрович; заступникБахмутського міського голови Точена Вікторія Володимирівна, голова Донецької обласної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України»Поламарчук Надія Степанівна; в.о. обов`язки голови Бахмутської райдержадміністрації ЄрохінаТетяна Іванівна; начальник Донецького регіонального центру з фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт» Шевченко Костянтин Борисович.
Церемонія відкриття спартакіади розпочалася урочистим маршем 21 команди-учасника під керівництвом головного судді змагань Михайла Войцеховського.
З вітальним словом виступила голова організаційного комітету спартакіади, начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області Давиденко Людмила Іванівна, яка звернулася до учасників змагання зі словами підтримки та побажаннями віри у свої сили та досягнення перемоги, а також зачитала привітання в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Нестерова Сергія Володимировича, що надійшло на адресу учасників та гостей спартакіади.
Урочистості події додало і те, що в цей день велика кількість присутніх вдяглася у традиційні вишиванки. Під час церемонії відкриття спартакіади гучно пролунало колективне виконання Державного Гімну України разом з камерним хором «Елегія».
Учасники спартакіади змагалися з шести видів спорту: бомбаскет, дартс, армспорт, гирьовий спорт, настільний теніс, шахи.
За підсумками змагань суддівська колегія визначила переможців, як в особистому, так і в загальнокомандному заліку.
Перші місця посіли:

у змаганнях з шахів:
- Махноносов Олександр, м. Костянтинівка.

у армспорті:
- у ваговій категорії до 85 кг - Зімін Євген, м. Новогродівка;
- у ваговій категорії понад 85 кг - Ткаченко Анатолій, м. Вугледар;

у змаганнях з бомбаскету:
- серед чоловіків – Хондошко Михайло, м. Торецьк;
- серед жінок – Мацалишенко Тетяна, м. Бахмут;

- з гирьового спорту:
- у ваговій категорії до 85 кг - Задорожний Сергій, м. Вугледар;
- у ваговій категорії понад 85 кг – Бутрій Іван, м. Новогродівка;

у змаганнях з дартсу:
- серед чоловіків у положенні сидячи – Матвєєв Юрій, м. Бахмут;
- серед жінок у положенні сидячи – Луньова Наталія, м. Бахмут;
- серед чоловіків у положенні стоячи – Корж Сергій, м. Вугледар;
- серед жінок у положенні стоячи - Луньова Наталія, м. Бахмут;

у змаганнях з настільного тенісу:
- серед чоловіків – Чубченко Володимир, м. Добропілля;
- серед жінок – Звягільська Олена, м. Торецьк;


У загальнокомандному заліку переможцем стала команда Торецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду в Донецькій області.

Після проведення церемонії нагородження переможців та призерів регіональних змагань шостої Всеукраїнської Спартакіади «Сила духу» в Донецькій області всі члени команд–учасниць були нагороджені дипломами учасника та призами із символікою спартакіади.
Протягом спартакіади учасників змагань разом із вболівальниками підтримували своїми виступами творчі колективи КЗК «Бахмутський міський центр культури та дозвілля ім. Є. Мартинова» та школи мистецтв міста Бахмуту.
Не обійшли увагою спартакіаду і засоби масової інформації. За перебігом змагань слідкували журналісти та репортери районних та місцевих газет і телебачення.
За відгуками почесних гостей та спортсменів заходу багато добрих слів було сказано на адресу організаторів змагань, зазначено високий рівень їх підготовки, висловлені побажання проведення такого свята в майбутньому та готовність взяти в них участь.
Одинадцять переможців регіональних змагань візьмуть участь у фінальному етапі спартакіади в м. Ужгороді з 11 по 15 вересня цього року. Тож залишається побажати їм вдалого виступу!

 

Фонд соціального страхування забезпечує повне охоплення працюючих українців безоплатним реабілітаційним лікуванням.
З початку 2018 року Фонд соціального страхування України за реформованим механізмом почав забезпечувати реабілітаційним лікуванням усіх застрахованих осіб. Застрахована особа це особа, яка офіційно працевлаштована та за яку сплачується Єдиний Соціальний Внесок.
«У разі виникнення медичної потреби, якщо особа є застрахованою, Фонд профінансує проходження нею курсу реабілітації в санаторно-курортному закладі за її вибором. Немає ліміту на кількість осіб, яким ФССУ фінансує лікування. Навіть путівки ми замінили тристоронніми договорами між Фондом, санаторієм і застрахованою особою – путівки мали значні обмеження, бо закупались у певній кількості на певний період та за певним медичним профілем, тобто їх могло не вистачити. Зараз цієї проблеми не має взагалі.
На час проходження реабілітації особі видається лікарняний листок, який фінансується Фондом з першого дня тимчасової непрацездатності до закінчення курсу відновного лікування, аби компенсувати втрату заробітку.
Розпочавши реформу надання соцпослуг з 01 серпня 2017 року, команда Фонду соціального страхування України в рекордні строки впровадила більш ефективний механізм адресного надання українцям безоплатної для них допомоги з метою відновлення здоров’я та працездатності. У реформованому вигляді система запрацювала з 01 січня 2018 року.
Завдяки переходу на адресність, охоплення реабілітацією за рахунок коштів Фонду соцстрахування відповідно до результатів першого кварталу збільшилось на 17% у порівнянні з минулим роком.
«Ми зробили із соціальної послуги дійсно послугу, а не забюрократизований процес. Щоб її отримати, не потрібно бігати за довідками, ставати в чергу. У стаціонар до хворого особисто приходить представник Фонду, пацієнт має лише пред’явити паспорт і код. Найголовніше, завдяки новому механізму покращилась якість надання відновного лікування та збільшилось охоплення ним. Всі застраховані українці, які потребують реабілітації, сьогодні отримують її безоплатно за рахунок коштів Фонду.
Пройти відновне лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм за кошти Фонду має право кожен застрахований українець за наявності медичних показань.
Зокрема, пройти реабілітаційне лікування за рахунок коштів Фонду соціального страхування України можна в разі підгострого періоду інфаркту міокарда, опіків, захворювань легень; цукрового діабету; оперативного та інструментального видалення каменів з нирок тощо.
ФССУ фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:
– нейрореабілітація,
– м’язово-скелетна реабілітація,
– кардіо-пульмонарна реабілітація,
– медико-психологічна реабілітація учасників АТО,
– реабілітація після оперативних втручань на органах зору,
– реабілітація при порушенні перебігу вагітності,
– інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

 

Графік проведення особистого прийому та телефон горячой лінії

 

Основні завдання і функції Фонду соціального страхування України та його робочих органів

1. Основними завданнями Фонду та його робочих органів є:

1) реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування;
2) надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону;
3) профілактика нещасних випадків;
6) здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності;
7) здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду;
8) аналіз та прогнозування надходження коштів від сплати єдиного внеску.
2. Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань:
1) здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах бюджету Фонду, затвердженого Кабінетом Міністрів України, управління майном;
2) проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, страхових виплат;
3) здійснюють заходи з профілактики страхових випадків;
4) забезпечують функціонування інформаційно-аналітичних систем;
5) здійснюють обмін інформацією з центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, реалізації державної податкової політики та з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, Пенсійним фондом України для виконання Фондом покладених на нього функцій і завдань, визначених законодавством України;
6) здійснюють контроль за використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи;
7) беруть участь у проведенні наукових досліджень з питань соціального страхування населення, вивчають міжнародний досвід з метою запровадження інноваційних форм соціального страхування, виступають замовником наукових робіт, досліджень і методичного забезпечення;
8) беруть участь у здійсненні міжнародного співробітництва для розв’язання проблем та обміну досвідом у сфері соціального страхування;
9) здійснюють інші функції, передбачені статутом Фонду.

 

 

Нове в наданні матеріального забезпечення

Відповідно до вимог п. 7 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 одним із завдань Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) та його робочих органів є здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.

Метою діяльності Фонду на сьогодні є впровадження нової прогресивної системи соціального страхування, як сервісної служби по наданню якісних послуг застрахованим особам, зменшення контрольно-перевірочного тиску на суб’єкти господарювання, попередження порушень у використанні коштів Фонду, здійснення контролю за правомірним нарахуванням допомоги шляхом перевірки заяв-розрахунків (з використанням даних Пенсійного фонду України), тобто до моменту фінансування страхувальників.
З 01 березня 2018 року призупинено планові перевірки та почалось формування нової стратегії контролю, спрямованої на упередження правопорушень у використанні коштів Фонду. По-перше, на етапі опрацювання заяв-розрахунків, отриманих від страхувальників, проводиться постійний моніторинг даних страхувальників, зазначених у заяві, а саме: наявність первинних або продовження листків непрацездатності, період непрацездатності та вид захворювання. По-друге, у картці страхувальника перевіряється наявність сплати страхувальником єдиного соціального внеску.
Далі спеціалістами Фонду проводиться звірка показника середньоденної зарплати застрахованої особи згідно даних, які отримані з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, з даними середньоденної допомоги застрахованої особи, що зазначено у відповідній заяві-розрахунку. У разі некоректного розрахунку середньоденної допомоги, страхувальник повинен надати письмові пояснення, після чого спеціалістами Фонду приймається рішення про фінансування або повернення заяви-розрахунку.
Однак, у випадку встановлення спеціалістами Фонду помилки у заяві-розрахунку страхувальника та відмови страхувальника її усунути – органом Фонду проводиться позапланова перевірка такого страхувальника по упередженню неправомірних витрат по коштах Фонду та зупиняються виплати згідно п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України „ Про загальнообов’язкове соціальне страхування” від 23.09.1999 № 1105.
Також позапланові перевірки проводитимуться у випадках подання страхувальником письмової заяви щодо перевірки за його бажанням; якщо розпочато процедуру реорганізації чи припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи, припинення діяльності суб’єкта малого підприємництва, порушення провадження у справі про визнання банкрутом страхувальника або якщо подано заяву про зняття з обліку страхувальника; на вимогу правоохоронних органів або за рішенням суду.

Історія виникнення і розвитку соціального страхування

Історія створення інституту соціального захисту працюючих і, зокрема, соціального страхування, не така вже й давня. Вона нараховує трохи більше 100 років і бере свій початок з Германії, де протягом 1883 - 1889 років було прийнято низку законів про організацію державного соціального страхування робітників. Цей приклад досить швидко поширився спочатку в багатьох західних країнах, а потім і по всьому світі. Тепер майже повсюдно в тій чи іншій формі існує державна система соціального страхування. Природно, що тут в залежності від групи держав або окремої держави спостерігається чимала різниця в можливостях соціального захисту.

Україні притаманний свій шлях розвитку соціального страхування. Перші страхові закони в Україні, яка була складовою частиною Російської імперії, появились на початку ХХ століття як захисна реакція урядових структур на вимоги робітників створити гарантовані правила соціальної захищеності на виробництві. Вже в 1901 році законодавчим актом передбачалось призначення пенсій робітникам гірничих заводів і копалень за рахунок роботодавців, яких визнавали винними в пошкодженні здоров’я. І, як прямий наслідок організованих виступів і масових страйків робітників, 2 червня 1903 року введено «Правила о вознаграждении потерпевших вследствие несчастныхслучаев рабочих и служащих, а равно членов их семейств в предприятиях фабрично-заводской,горной и горнозаводской промышленности». Цей день став, так би мовити, днем народження державного соціального страхування.
У 1912 році були прийняті на державному рівні закони «Про забезпечення робітників на випадок захворювання», «Про страхування робітників від нещасних випадків на виробництві» і ряд інших. Були створені так звані лікарняні каси, пізніше їх стали називати страховими касами. Вони надавали робітникам два види допомоги: у випадку захворювання та при нещасному випадку. Допомога по тимчасовій непрацездатності призначалась від половини до двох третин заробітку і виплачувалась лише з четвертого дня хвороби. Допомога по вагітності і пологах видавалась протягом шести неділь робітницям, які пропрацювали на даному підприємстві не менше трьох місяців.
Після 1917 року соціальне страхування в Україні розвивалось в єдиному руслі всіх республік Радянського Союзу. В перші роки після революції в умовах громадянської війни йшли пошуки більш ефективних форм соціального захисту трудівників. І, як наслідок, в 1918 році було прийняте положення про соціальне забезпечення працюючих, яке гарантувало забезпечення всіх найманих працівників незалежно від особливостей праці допомогою при тимчасовій втраті заробітку у зв’язку з хворобою, пологами і родами, каліцтвом. Починаючи з 1922 року виплата допомога здійснювалася безпосередньо підприємствами в залік страхових внесків.
У 1929 році державне соціальне страхування мало єдиний цільовий бюджет. Разом з тим вже тоді в нормативних-правових актах підкреслювалось, що кошти державного соціального страхування є цільовими і використовувати їх на інші цілі недопустимо. А з 1931 року за рахунок коштів державного соціального страхування фінансуються санаторно-курортне лікування в спеціалізованих установах, санаторіях, пансіонатах, будинках відпочинку та дитячі оздоровчі табори.
Переломним моментом в історії соціального страхування є передача його в управління профспілкам. Рішенням союзного уряду 23 червня 1933 року всі кошти соціального страхування, а також санаторії, будинки відпочинку та ряд інших установ були передані профспілкам
Демократичні перетворення в суспільстві вимагали відповідних змін і в правових відносинах. В Україні на порядок дня життя поставило питання про удосконалення системи соціального страхування. У лютому 1991 року Уряд України і профспілки (на той час Рада Федерації незалежних профспілок України) прийняли спільну постанову «Про управління соціальним страхуванням в Україні», відповідно до якої утворено Фонд соціального страхування Української РСР з відділеннями в областях і місті Києві.
При створені Фонду ставилась головна мета – забезпечити фінансову самостійність та стабільність системи соціального страхування, використати накопичений досвід і не допустити руйнування механізму реалізації конституційного права громадян на соціальне страхування.
Мета була досягнута. Підтвердженням цього є те, що Фонд соціального страхування України, працюючи в екстремальних умовах, викликаними економічною кризою, стабільно забезпечував всі виплати допомог по соціальному страхуванню, передбачені діючим законодавством.

Починаючи з 1994 року, країни Європейського союзу за програмою TACIS надавали допомогу Україні в побудові такої системи. Завдяки активній співпраці було розроблено проект Концепції соціального забезпечення населення та «Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Прийняття останніх у 1998 році визначило нові принципи страхування соціальних ризиків. У подальшому в розвиток Основ було розроблено пакет законів прямої дії.

Після запровадження в Україні загальнообов’язкового державного соціального страхування, відповідно до прийнятих законів «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» (1999 р.), «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (2000 р.), «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» (2001 р.) на тристоронній основі було утворено правління та наглядові ради по кожному виду страхування.

28 грудня 2014 року було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» № 77, яким у новій редакції викладено Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Зокрема, цим законом визначено об’єднати Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, створивши натомість Фонд соціального страхування України.
3 листопада 2015 року було прийнято Закон України № 736-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо забезпечення діяльності фондів соціального страхування у період реорганізації».

З 1 серпня 2017 року Фонд соціального страхування України в повній мірі розпочав виконання усіх завдань і функцій, визначених законом.

 

Фонд соціального страхування України збільшив виплати потерпілим на виробництві на 20% 01.03.2018


З першого березня Фондом соціального страхування України здійснюється перерахунок страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також членам їх сімей. Коефіцієнт перерахунку щомісячних виплат встановлено на рівні 1,2.
«Сума виплат буде збільшена на 20 % для всіх потерпілих або їх родин, це 207 тисяч осіб, – зазначає директор виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Євген Баженков. – Загалом для здійснення перерахунків страхових виплат у бюджеті Фонду на 2018 рік передбачено 2,1 млрд гривень».
Збільшений розмір страхових виплат потерпілі на виробництві (члени їх сімей) отримають на початку квітня.
Зазначається, що в разі, якщо відкоригований розмір середньої заробітної плати потерпілого є меншим від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2017 року, розрахунок суми виплат буде здійснено, виходячи з суми 3 200 грн з урахуванням відсотка втрати працездатності.
Перерахунок здійснюється на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1053 «Про перерахування розміру страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та членам їх сімей».
Нагадаємо, з 1 січня 2018 року Фондом було проведено осучаснення страхових виплат для всіх потерпілих, які перебували на обліку у 2008–2011 роках, сума виплат збільшилась для 170 тисяч осіб.
Упродовж 2017 року Фонд соціального страхування України здійснив страхові виплати потерпілим на виробництві та членам їх сімей у сумі 5,99 млрд грн.

 

© 2016 Костянтинівська міська рада.
Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт.
logo gray small
logo footer
85114, м.Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, 260
Тел./факс приймальні: +38 062 724-36-10
Для відправлення запиту на отримання публічної інформації:
тел./факс: +38 062 724-03-93 E-mail: publ@konstrada.gov.ua  
Для офіційної кореспонденції:
E-mail: kon.v@dn.gov.ua