Щодо компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії

7a232d04 69ee 488c ab4a 51997482a01b 820x360

Надання компенсації на оплату електричної енергії, спожитої у І кварталі 2021 року, у зв’язку з відміною окремих знижених тарифів деяким категоріям споживачів (крім тих, які отримують житлову субсидію) запроваджено постановою Кабінету Міністрів України від 01 лютого 2021 року № 64 «Питання надання компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії».

Зазначена компенсація надається для покриття різниці вартості спожитої електричної енергії, що виникла в результаті відміни знижених тарифів і застосування фіксованої ціни для побутових споживачів (крім тих, які отримують житлову субсидію), встановленої з 01 січня 2021 року, таким категоріям споживачів:

населення, яке проживає в житлових будинках, обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками і станом на 31 грудня 2020 року мало право на знижений тариф;

населення, яке проживає у багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого газопостачання, і станом на 31 грудня 2020 року мали право на знижений тариф;

багатодітні, прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу.

Компенсація надається шляхом спрямування Мінсоцполітики України (до 13 числа з лютого по квітень 2021 року) бюджетних коштів постачальникам універсальних послуг на їх поточні рахунки із спеціальним режимом використання, які в подальшому зараховують їх на особові рахунки споживачів, як часткову оплату за спожиту у 1 кварталі 2021 року електричну енергію.

Порядком використання коштів для надання компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії, який затверджено вищезазначеною Постановою, не передбачено необхідність звернення громадян за такою компенсацією. Розрахунок компенсації здійснюється шляхом електронної взаємодії Мінсоцполітики України та постачальників універсальних послуг.

Відповідальність за правильність розрахунку розмірів компенсації та повноту відображення їх у заявці на перерахування коштів покладається на постачальників універсальних послуг в особі їх керівників та посадових осіб, що проводили такий розрахунок.

Постачальник універсальних послуг повинен поінформувати споживача про надану йому компенсацію шляхом розміщення відповідної інформації у платіжному документі (рахунку) та в особистому кабінеті споживача.

Розмір отриманої компенсації не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.

Щодо тарифів на електроенергію для населення

photo gallery bg 34 1920 820x360 820x360

Уряд вжив заходів для захисту населення від зростання цін на енергоносії в умовах карантину та осінньо-зимового періоду.

Встановлено фіксовану ціну на електроенергію та обмежено граничну ціну на газ для побутових споживачів. Це дозволило запобігти зростанню тарифу майже в два рази (до 3 грн).

Водночас влада захистила найбільш вразливі категорії населення.

За спільної ініціативи Президента України Володимира Зеленського, Кабінету Міністрів та народних депутатів у Верховній Раді 29 січня схвалили закон, який передбачає виплату монетизованих компенсацій пільг, що були скасовані.

Передбачено виділення 1,4 млрд грн з державного бюджету на виплату цих компенсацій.

Відповідно до ухваленого закону, відшкодування отримають:

• люди, які проживають у житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних електроопалювальними установками;

• люди, які проживають у багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі у сільській місцевості);

• багатодітні, прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу.

Компенсація надається на фактичний обсяг споживання електроенергії з 01 січня 2021 року в межах обмежень 3000 кВт∙год на місяць, шляхом спрямування бюджетних коштів постачальникам універсальних послуг (в області - ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» - YASNO) з подальшим їх зарахуванням, як часткову оплату за спожиту у I кварталі 2021 р. електричну енергію, на особові рахунки споживачів.

Відповідальність за правильність розрахунку обсягів компенсації та повноту відображення їх у заявці на перерахування коштів покладається на постачальників універсальних послуг в особі їх керівників та посадових осіб, що проводили такий розрахунок.

Компенсація буде нараховуватися автоматично.

Субсидії. Загалом на субсидії цього року виділено 36,6 млрд грн. Цієї суми вистачить для оплати всіх пільг і субсидій, які будуть необхідні людям.

Усі зобов’язання держави по пільгах і субсидіях перед людьми обов’язково будуть виконані й Уряд продовжить роботу над встановленням в Україні справедливих тарифів для всіх людей.

Підприємства теплокомуненерго погодились не підвищувати ціни до кінця опалювального періоду.

Кабінет Міністрів і Асоціація міст України підпишуть Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та гарячої води в Україні. Меморандум регламентуватиме домовленість, що тарифи на тепло та гарячу воду в цьому опалювальному сезоні не зростатимуть.

Отже, усі гілки влади об’єдналися, щоб захистити людей від неконтрольованого зростання тарифів.

Слід зазначити, що тариф не змінювався із 2017 року, а мінімальна заробітна плата збільшилась з 2017 року на 88% і це значно випереджає темпи зростання середньозваженого тарифу для населення (+32 % із врахуванням дифтарифу).

Щодо дво – та тризонних лічильників

Урядовим рішенням передбачено збереження коефіцієнтів дво – та тризонного обліку електричної енергії, щоб споживачі мали можливість самі оптимізувати та зменшити витрати.

У разі використання «зонних» лічильників та оптимізації профілю споживання (перенесення електроспоживання на ніч), розмір платежу може бути суттєво знижено.

Діють такі тарифні коефіцієнти 0,5 або 0,4 з 23-ї години до 7-ї години; і тариф складатиме 0,84 грн/кВт·год або 0,67 грн/кВт·год, відповідно.

«Гендерна рівність на українському ринку праці. Насильство у сім`ї під час карантину»

144475170 2174680176000839 9192533180455815314 o

ZOOM конференцію для жінок, в тому числі з інвалідністю за темою: «Гендерна рівність на українському ринку праці. Насильство у сім`ї під час карантину» провела 29 січня провідний фахівець з профорієнтації Костянтинівського МЦЗ та соціальні партнери БФ «Право на захист».
На час карантину та самоізоляції, вдвічі більше жінок відчули на собі гендерну нерівність, та й нажаль зіштовхнулись із актами насильства у сім`ї через втрату роботи.
В Україні в сучасних умовах функціонування ринку праці все більшої гостроти набувають проблеми гендерної нерівності, які виявляються в неоднакових можливостях жінок і чоловіків щодо структур влади, сфери освіти та зайнятості, доходу та власності.
На жаль, період самоізоляції на карантині – це не тільки час на себе та родину. Цей період також носить і певні загрози, і особливо він стосується сплеску домашнього насильства.
Ізоляція та карантин важливі для того, щоб стримати поширення COVID-19, але через них, жінки можуть залишитися на одинці з партнерами, які проявляють насильство. За минулі тижні, на тлі зростання економічного та соціального тиску та страху, вдічі збільшилась кількість актів насильства над жінками по всьому світі.
Разом із соціальними партнерами профконсультант надала жінкам поради стосовно подолання гендерних стереотипів та їх вирішення, як вберегти себе та свою родину від насильства, відповіла на запитання учасників щодо надання допомоги постраждалим від домашнього насильства під час карантину, та як отримати безкоштовну юридичну і психологічну допомогу.
Нагадуємо, що перебування на карантині не має стати причиною зупинки життя. А тому, в цей період стає важливим налагодження співпраці та взаємодія правоохоронних органів, соціальних служб, які ведуть облік проблемних сімей, а також профільних організацій, в тому числі волонтерів.
Якщо ви або ваші близькі зіткнуться з домашнім насиллям, майте телефони для звернення:
• Поліція – 102
• Урядовий центр з протидії насильству – 15-47
• Національна «гаряча лінія»: 0-800 – 500-225, 116-111 (з мобільного)
• Національна «гаряча лінія» по запобіганню домашнього насильства: 0-800-500-005, 116-123 (з мобільного).
• «Гаряча лінія» безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103

Військова служба за контрактом

145224412 2178092705659586 2114528843250636127 o

Костянтинівський міський центр зайнятості 2 лютого провів черговий міні – ярмарок вакансій для підбору осіб на військову службу за контрактом у Збройні Сили України.

Представник Костянтинівського об’єднаного міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки, старшина - Олександр Севостьянов розповів про вимоги до кандидатів, порядок оформлення документів, вікові обмеження, грошове утримання та інші державні гарантії.
Під час проведення заходу надавались індивідуальні консультації. Учасники, яких зацікавила військова служба були запрошені до міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
У рамках співпраці надалі буде продовжена робота з проведення заходів з відбору кандидатів на військову службу за контрактом.

Сучасні підходи в обслуговуванні громадян

145726769 2177876682347855 6685201216085567303 o

Уже тривалий час служба зайнятості, запроваджуючи нові технології, активно використовує сучасні підходи в обслуговуванні громадян. Нині послуги можна отримати онлайн.

У період посилених карантинних обмежень фахівці Костянтинівського міського центру зайнятості проводять он-лайн заходи, під час яких дистанційно інформують безробітних про послуги державної служби зайнятості.
Так, сьогодні 01 лютого 2021 року відбувся інформаційний вебінар "із загальних питань зайнятості та інформаційний вебінар "Підготовка резюме"
Кожному шукачу роботи чи безробітному, зареєстрованому у службі зайнятості, фахівці Костянтинівського міського центру зайнятості повідомляють про можливість скористатися сервісом «Електронний кабінет шукача роботи» на Інтернет-ресурсі державної служби зайнятості.
Через власний смартфон, або комп’ютер, створивши «електронний кабінет», можна персонально дібрати роботу, створити та надіслати резюме, дізнатися про можливості професійного навчання, а також переглянути графік запланованих заходів та фінансові операції.
Детально про використання персональних кабінетів та інших електронних сервісів фахівці центру зайнятості пояснюють на індивідуальних консультаціях та вебінарах