Інклюзивна освіта в регіоні: реалії та перспективи
З метою розв’язання кола проблем з інклюзивної освіти в дошкільних навчальних закладах регіону з урахуванням сучасних реформ та умов децентралізації управління був проведений круглий стіл за темою «Сучасні технології розвитку і виховання дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору ДНЗ», у роботі якого взяли участь учені та освітяни. Методичний захід було проведено 17 листопада 2016 року на базі дошкільного навчального закладу №8 «Півник» Костянтинівської міської ради. Біля 30 педагогів з різних міст нашого регіону, а саме: Слов`янська, Красного Лиману, Дружківки, Мирнограду, Добропілля, Бахмуту взяли участь у проведенні та обговоренні актуальних питань інклюзивної освіти.

Організаторами круглого столу виступили завідувач відділу спеціальної інклюзивної освіти Донецького облІППО Лопухіна Т.В. і методист відділу спеціальної інклюзивної освіти Донецького облІППО Щепкіна В.В. З питанням щодо організації та змісту дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами в місті Костянтинівка гостей ознайомили головний спеціаліст управління освіти Е. В. Гармаш та завідувач міською ПМПК О.С. Бобнєва.
Цікаві інтерактивні форми роботи були запропоновані завідувачем відділу дошкільної освіти облІППО Ольгою Стягуновою, а також надано рекомендації щодо підготовки педагогів до створення інклюзивного освітнього середовища.
Педагогічний досвід щодо створення умов для виховання дітей з особливими освітніми потребами презентувала завідувач ДНЗ №22 «Росинка» м. Добропілля. Особливу увагу гостей привернула творча виставка робіт дітей з особливими освітніми потребами дитячих садків №8, №15, а також методичні матеріали з досвіду роботи педагогів міста.
Підводячи підсумки заходу, педагоги визначили основні тенденції в управлінні процесом впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах дошкільного навчального закладу. Така форма організаційно-методичної роботи в освітньому просторі нашого регіону є важливим аспектом діяльності, оскільки дає змогу підтримувати міцні зв’язки науковців з практиками, впроваджувати інноваційні ідеї в освітній процес дошкільних закладів і ознайомлювати педагогів міста із сучасними технологіями, зокрема й авторськими педагогічними технологіями освітян регіону.
Е.В. Гармаш,
головний спеціаліст управління освіти