На Донеччині надходження ПДВ до держбюджету досягли 795 млн гривень

 

Упродовж січня – жовтня 2023 року надходження податку на додану вартість склали 795 мільйонів гривень.
Зокрема, у жовтні цього року суб’єкти господарювання Донеччини сплатили до Державного бюджету України 86,1 млн грн податку на додану вартість, що майже вдвічі перевищує минулорічні показники.
Головне управління ДПС у Донецькій області дякує сумлінним платникам за розуміння важливості виконання своїх обов’язків в умовах сьогодення та за вчасну сплату своїх податкових зобов’язань. Сплата податків та підтримка бізнесу – це той вклад, який ми з вами можемо і повинні зробити задля підтримки фінансової стабільності нашої країни в умовах війни, підтримки Збройних сил України, а відтак – наближення Перемоги над ворогом.

#РазомПереможемо
#ВсеБудеУкраїна

На допомогу органам місцевого самоврядування: плата на землю (земельний податок та/або орендна плата)

 

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує про створення серії інформаційних роз’яснень актуальніших питань для органів місцевого самоврядування та платників податків щодо порядку прийняття рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на виконання Закону України від 11 квітня 2023 року №3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».
Рішення органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів (далі – Рішення) є однією з підстав для застосування особливостей оподаткування платою за землю, податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та екологічним податком (далі – Податки) під час дії воєнного стану в Україні.
Згідно з пунктом 12.3 ст.12 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) на територіях, де тимчасово не здійснюють свої повноваження органи місцевого самоврядування, Рішення мають право приймати відповідні військові адміністрації та військово-цивільні адміністрації (далі – органи виконавчої влади).
Всі прийняті Рішення набирають чинності відповідно до вимог частини 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Рішення щодо конкретної земельної ділянки, прийняте на підставі заяви платника податків до органу місцевого самоврядування або виконавчої влади про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами, є умовою для звільнення від оподаткування земельних ділянок, непридатних для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (п.п. 283.2 ст. 283, п. 283-1.3 ст. 283-1, п. 288.8 ст. 288).
Відповідно до Рішення визначається період звільнення від оподаткування, зокрема початком цього періоду є перше число місяця, на який припадає дата прийняття Рішення.
Рішення приймається за довільною формою, проте обов’язковими умовами, визначеними п.п. 12.3.7 п. 12.3 ст. 12 Кодексу, є:
обов’язкове зазначення кадастрових номерів всіх земельних ділянок, щодо яких прийнято Рішення;
Рішення може прийматися на період не більше ніж до кінця поточного календарного року, в якому було подано заяву платника податків.
Для цілей забезпечення ефективного адміністрування Податків, у т.ч. плати за землю, для ідентифікації «пільгових» об’єктів оподаткування, у Рішеннях щодо кожної земельної ділянки мають бути зазначені такі дані:
- кадастровий номер;
- площа;
- власник/землекористувач або орендар земельної ділянки державної або комунальної власності (податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта найменування (юридичної особи, відокремленого підрозділу) або ПІБ (фізичної особи).
Щодо кожного прийнятого Рішення контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок надається інформація в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, протягом 10 календарних днів з дня прийняття відповідного Рішення.
Відповідна інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/komentari-fahivtsiv-dps-/695316.html.

#РазомПереможемо
#ВсеБудеУкраїна

Відмова у наданні податкової знижки: інформування платника податків контролюючим органом


Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 ПКУ. На підставі даних, виключно зазначених у податкових деклараціях про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), посадовими особами у приміщенні контролюючого органу проводиться камеральна перевірка.
Разом з тим, на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п. 176.1 ст. 176 ПКУ).
Порядок проведення камеральної перевірки визначений ст. 76 ПКУ. Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова. Відповідно до п. 76.2 ст. 76 ПКУ порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ (п. 86.2 ст. 86 ПКУ).
Водночас на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податків зобов’язані пред’являти документи, пов’язані з виникненням права на отримання податкової знижки, та підтверджувати необхідними документами відомості зазначені у податковій декларації.
У разі ненадходження протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту пояснень та документів, пов’язаних з виникненням права на отримання податкової знижки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення про проведення документальної позапланової перевірки відповідно до п. 78.1 ст. 78 ПКУ, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 ПКУ).
При виявленні перевіркою факту заниження (завищення) суми податкового зобов’язання контролюючими органами направляється податкове повідомлення – рішення платникам податків, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 «Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (із змінами).
Таким чином, контролюючий орган повідомляє про відмову у наданні/зменшенні суми податкової знижки, визначеної платником у податковій декларації, шляхом вручення платнику податків акта перевірки у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ та податкового повідомлення – рішення.

#РазомПереможемо
#ВсеБудеУкраїна

У 2023 році платники Донеччини перерахували до держбюджету більше 4 млрд гривень

 

Завдяки сумлінності, відповідальності та активній громадянській позиції платники податків Донеччини продовжують підтримувати нашу країну в складний воєнний час та добросовісно сплачувати податки.
Так, впродовж десяти місяців 2023 року до державного бюджету по ГУ ДПС у Донецькій області мобілізовано платежів в сумі 4 млрд 308 млн гривень.
У розрізі основних бюджетоформуючих податків загального фонду держбюджету надходження склали з:
- податку на доходи фізичних осіб – 2 млрд 487 млн грн;
- ПДВ – 795 млн грн;
- військового збору – 579 млн грн;
- податку на прибуток – 172 млн грн;
- рентної плати за користування надрами – 147 млн грн;
- екологічного податку – 52 млн гривень.

Дякуємо платникам за підтримку держави!

#РазомПереможемо
#ВсеБудеУкраїна

На допомогу органам місцевого самоврядування: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки


Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області продовжує серію інформаційних роз’яснень актуальних питань для органів місцевого самоврядування та платників податків щодо порядку прийняття рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на виконання Закону України від 11 квітня 2023 року №3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».
Рішення органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів (далі – Рішення) є однією з підстав для застосування особливостей оподаткування платою за землю, податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та екологічним податком (далі – Податки) під час дії воєнного стану в Україні.
Згідно з пунктом 12.3 ст.12 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) на територіях, де тимчасово не здійснюють свої повноваження органи місцевого самоврядування, Рішення мають право приймати відповідні військові адміністрації та військово-цивільні адміністрації (далі – органи виконавчої влади).
Всі прийняті Рішення набирають чинності відповідно до вимог частини 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом
Згідно з п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Рішення приймаються стосовно об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їхніх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту.
Органи місцевого самоврядування або виконавчої влади мають право:
встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі, меншому за розмір, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Органи місцевого самоврядування та виконавчої влади зобов’язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам за місцем розташування об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу копії прийнятих рішень щодо:
встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єктів нерухомого майна, що зазнали незначних пошкоджень внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України.
Такі рішення приймаються за довільною формою, проте додатки до рішення щодо прийнятих ставок із податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, рекомендовано складати за формою додатка 3 до Порядку та форми надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020року № 1330.
Кодексом передбачено щоквартальне надання до контролюючих органів копій прийнятих рішень. Водночас автоматизація процесів адміністрування Податків, у т.ч. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, вимагає наявності у контролюючих органів інформації у електронному вигляді, зокрема у форматі Word та/або Excel.
Враховуючи зазначене, рекомендується органам місцевого самоврядування або виконавчої влади надавати до контролюючих органів не тільки копії прийнятих рішень, а й електронну форму цих рішень.
Відповідна інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/komentari-fahivtsiv-dps-/695316.html.

#РазомПереможемо
#ВсеБудеУкраїна